Rehabilitacja kręgosłupa

0
202
Rehabilitacja kręgosłupa

Zwyrodnienie kręgosłupa to jedna z chorób cywilizacyjnych. Współcześnie choroby kręgosłupa dotykają znaczną część populacji. Do najczęstszych powodów, które wywołują problemy z kręgosłupem, zaliczamy brak ruchu i nadwagę. Długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej i brak ruchu powodują przykurcz więzadeł oraz zanik mięśni, które stabilizują kręgosłup. Doprowadza to do problemów z najprostszymi ruchami, takimi jak wstawanie czy siadanie. Niemal każda zmiana pozycji wywołuje ból. Nadwaga przyczynia się do nadmiernego obciążania kręgosłupa. Szczególnie szkodliwa jest otyłość brzuszna. W tym przypadku dochodzi do ścierania się chrząstek w kręgosłupie, co objawia się przewlekłym bólem najczęściej w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.

Rehabilitacja kręgosłupa

Rehabilitacja kręgosłupaBól w obrębie kręgosłupa jest bardzo męczący. Szczególnie częste są dolegliwości bólowe w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Pacjent, który je odczuwa, powinien jak najszybciej rozpocząć leczenie. Rehabilitacja kręgosłupa to nie tylko wizyta u fizjoterapeuty i poddanie się terapii, ale również rozpoczęcie ćwiczeń i zmiana trybu życia.

Regularne ćwiczenia zalecone przez rehabilitanta są podstawą poprawy stanu zdrowia. Do jednych z bardziej skutecznych ćwiczeń zaliczane są ćwiczenia z piłką i wałkiem. Wzmacniają one mięśnie wokół kręgosłupa, zmniejszając tym samym dolegliwości bólowe.
Oprócz ćwiczeń należy dbać o codzienny ruch. Półgodzinny spacer w umiarkowanie szybkim tempie powinien być stałym elementem każdego dnia.

Jedną z najbardziej dobroczynnych aktywności dla mięśni kręgosłupa jest pływanie

Jeżeli przyczyną dolegliwości jest nadwaga, to niezmiernie ważne jest obniżenie wagi ciała. Zmiana nawyków żywieniowych i związane z nią obniżenie wagi ciała, powinny być prowadzone pod ścisłą kontrolą dietetyka.

Codzienna aktywność fizyczna i prawidłowa dieta są podstawą naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Kręgosłup, oś, na której opiera się całe ciało człowieka, wymaga szczególnej troski. Dbajmy o niego poprzez codzienne ćwiczenia, aby mógł nam służyć w dobrej formie przez całe nasze życie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here