Dlaczego warto jeść szpinak?

0
190
szpinak
fot. pexels.com

Szpinak ma mnóstwo wartości odżywczych. Słynie głównie z dużej ilości żelaza, ale to zdecydowanie nie wszystko. Dowiedz się, co jeszcze skrywa szpinak i dlaczego warto go jeść?

Zobacz też: https://www.citeam.pl/jedz-jarmuz-i-wzmacniaj-swoja-odpornosc/

Szpinak – warzywo idealne na dietę

Oczywiście szpinak można i wręcz należy jeść nie tylko ze względu na dietę, ale tak naprawdę cały rok. Ze względu na bardzo małą kaloryczność (w 100g jest około 23 kcal) zaleca się go spożywać na diecie, ale należy pamiętać, że szpinak tak jak i inne zielone warzywa, np. sałata, brokuły – ma z natury mało kalorii, a też często takiej kaloryczności nie wlicza się w zestawienie podczas diety. W każdym razie, dla tych, którzy nadmiernie dbają o ilość spożywanych kcal warto napisać, że jest to naprawdę niskokaloryczne warzywo. 

Co znajduje się w szpinaku?

Szpinak słynie głównie z dużej ilości żelaza i to jest prawda. Osoby, które mają problem z niedoborem tego mikroelementu często sięgają właśnie po szpinak, aby nieco odbudować braki. To jednak nie wszystko. W szpinaku poza żelazem można znaleźć witaminy (A, B2, C), potas, magnez, cenne przeciw starzeniu utleniacze, fosfor, mangan, wapń, sód i jod. Tych wartości jest najwięcej w szpinaku surowym. Zaleca się więc, aby możliwie najmniej poddawać go obróbce termicznej, dzięki czemu nie straci ich w znacznej ilości.

Jak jeść szpinak – przykładowy przepis

Jednym z prostszych dań ze szpinakiem jest potrawa, do której potrzebny będzie Ci makaron rurki, szpinak, pierś z kurczaka lub tofu, suszone pomidory i / lub świeże, czosnek, oliwa z oliwek lub inny olej, przyprawy jak sól, pieprz, papryczka słodka i ostra.

Pierś z kurczaka (lub tofu) pokrój w kostkę i podsmaż na patelni z dodatkiem soli i papryczki czerwonej (słodkiej lub pikantnej). Ugotuj makaron. Następnie na patelni zarumień czosnek i wrzuć kurczaka, makaron, suszone pomidory pokrojone w kostkę – całość wymieszaj na małym ogniu przez około półtorej minuty, aby też zagrzało się. Dodaj więcej czosnku, posiekany grubo szpinak i świeże pomidory (pomidory możesz też dodać na wierzch całego dania). Wymieszaj wszystko na patelni na bardzo małym ogniu, aby szpinak zachował swój kształt i kolor. Gotowe!

Przeczytaj też: http://olejzycia.pl/rozswietlanie-konturowanie-baking-czym-kierowac-sie-przy-wyborze-kosmetykow/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here