Trening mózgu – czym jest i na czym polega?

0
127
Trening mózgu

Czy słyszałeś kiedyś o treningu mózgu? Okazuje się, że niezależnie od wieku, płci czy innych czynników, możesz bodźcować swój umysł i pracować nad skupieniem czy pamięcią.

Warto poświęcić kilka chwil każdego dnia, aby popracować nad swoim umysłem. Poznaj sprawdzone ćwiczenia na mózg i sprawdź, jakie nawyki mogą zwiększyć efektywność treningu mózgu!

Trening mózgu – co musisz o nim wiedzieć?

Gdy chcesz poprawić jakąś umiejętność, zrzucić zbędne kilogramy czy wyrzeźbić sylwetkę, niezbędny jest odpowiednio nakierowany trening. Nie każdy wie o tym, że mózg, podobnie jak mięśnie czy zdolności, także możesz trenować. Zgodnie z badaniami naukowców, IQ można podwyższyć (lub pogorszyć) w ciągu 4 lat nawet o 20 punktów!

Ćwiczenia na pamięć czy koncentrację będą wymagały od ciebie odrobiny samozaparcia i silnej woli, wiele z nich nie jest jednak tak strasznych, jak można byłoby w pierwszej chwili pomyśleć. Ważne jest również to, aby mózg trenować regularnie. Początkowo wystarczy nawet kwadrans każdego dnia, najważniejsza jest jednak regularność.

Czym w rzeczywistości jest trening mózgu? Bardzo popularne są nieco zaawansowane metody, jak np. neurobic, czyli gimnastyka mózgu, a także wizualizacje. Ten drugi sposób polega na skoncentrowaniu się na wybranym przedmiocie lub obiekcie w taki sposób, aby nie dopuścić do siebie żadnej innej, niezwiązanej z nim myśli.

Skuteczne ćwiczenia na pamięć czy koncentrację mogą być też o wiele prostsze i nadzwyczaj przyjemne. Wszystkie łamigłówki i gry, które wymagają logicznego lub twórczego myślenia, zapamiętywania itp., znakomicie oddziałują na twój umysł i pobudzają go do rozwoju.

Dlatego też nawet zwyczajny wieczór w gronie najbliższych i wspólna rozgrywka w jedną z planszówek może być rewelacyjnym treningiem mózgu dla każdego z was. Podobnie działa też rozwiązywanie krzyżówek, sudoku czy gra w memory.

Trening mózgu – co jeszcze jest ważne?

O kondycji twojego umysłu decydują nie tylko szeroko rozumiane ćwiczenia, ale również mnóstwo twoich nawyków i przyzwyczajeń. Pamiętaj, że jednym z największych wrogów twojego mózgu jest rutyna. Jeśli nie dostarczasz mu stale nowych bodźców, ten „najważniejszy mięsień” po prostu się nie rozwija.

To oczywiście nie wszystko. Bardzo ważna jest odpowiednia równowaga między sferą fizyczną i psychiczną. Staraj się uprawiać jakąś aktywność fizyczną, choćby umiarkowaną – często nawet zwykły spacer może przynieść ukojenie i spokój.

Ponadto unikaj stresu i zadbaj o zdrowy sen. To wtedy się regenerujesz, a twój organizm odzyskuje siły do dalszego funkcjonowania. Oprócz tego istotna jest dieta bogata w składniki odżywcze. W razie potrzeby uzupełnij ją o suplementy diety, takie jak np. elektrolity.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here