Dieta Dash – jej zasady oraz efekty jakie przynosi

0
99
Dieta Dash – jej zasady oraz efekty jakie przynosi

Co roku modne stają się różne diety. Była już dieta kapuściana, dieta 3 garści. Można by tak wymieniać długo. Jednak takie diety zamiast pomagać bardzo często powodowały problemy trawienne i niedobory. Rzadko kiedy to, co modne było też zdrowe. Ale to już przeszłość, wszak nastała moda na dietę Dash, którą można określić mianem królowej zdrowego odżywiania. Z ust każdego dietetyka, czy lekarze usłyszycie, że ta dieta jest odpowiednio zbilansowana, ale również polecana w wielu przypadłościach. Zatem dowiedzmy się o niej więcej.

Dieta Dash – postaw na zdrowe

marchewki

Dieta Dash uznawana jest za najzdrowszą wśród różnych diet. To opinia wielu specjalistów z zakresu medycyny, czy dietetyki, a także biotechnologii. Warto tutaj wiedzieć, że pierwsze pozytywne efekty można zauważyć już po dwóch dniach jej stosowania. Kolejną zaletą jest to, iż smakuje ona obłędnie, a jednocześnie przygotowanie posiłków jest banalnie proste i trwa naprawdę chwilę. Zatem dieta Dash to dieta naszych marzeń. Jest ona bogata w warzywa i owoce, przy czym owoców w diecie jest zdecydowanie mniej. Należy także spożywać niskotłuszczowe produkty mleczne. Oczywiście należy także spożywać pełnoziarniste produkty zbożowe. Zalecane jest jedzenie mięsa, ale tylko chudego , najlepiej mięsa drobiowego. Absolutnie należy zrezygnować z czerwonego mięsa, czy wieprzowiny, a także z przetworzonego jedzenia. Trzeba również ograniczyć jedzenie słodyczy, czy picie napojów wysokocukrowych.

Zdrowie w pysznej odsłonie, czyli zmień nawyki żywieniowe

Dieta Dash to dieta, która jest bardzo zdrowa, jednak tak naprawdę pod tym pojęciem znajduje się coś więcej niż tylko dieta, którą należy stosować, aż do osiągnięcia pozytywnych korzyści. Otóż Dash to przede wszystkim styl życia z naciskiem na zdrowe odżywianie się. Nie musicie się tutaj obawiać, że jedzenie będzie niesmaczne, czy też, że będziecie cały czas chodzi głodni. Nic bardziej mylnego. Otóż w tym przypadku należy spożywać około 2000 kalorii dziennie, a jeżeli chcecie schudnąć to obniżcie zapotrzebowanie kaloryczne do 1500, jednak w tym przypadku najlepiej udać się do dobrego dietetyka, który odpowiednio zbilansuje posiłki, dzięki temu nie dojdzie do niedoborów.

Dieta Dash – dla kogo jest idealna?

warzywny smoothie

Dieta Dash ma niewiele ponad 20 lat, przy czym przeprowadzono już wiele badań klinicznych, które potwierdzają jej skuteczność. Na początkowo była polecana tylko osobom z nadciśnieniem, gdyż skutecznie je obniżała. Stąd też jej nazwa. Dash pochodzi od skrótu Dietary Approches to Stop Hypertension, czyli dieta w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia. Jednocześnie udowodniono, że pozytywnie wpływa na pracę całego organizmu. Obecnie naukowcy sądzą, że ta dieta jest idealna dla każdego kto chce zdrowo się odżywiać, a jednocześnie powinna być obowiązkowa dla osób z nadciśnieniem tętniczym, ale również dla tych osób, u których wartości ciśnienia są podwyższone, niemniej nie można określić tych zmian nadciśnieniowymi. Ponadto powinny ją stosować osoby z zaburzeniami lipidowymi, czyli zmagający się ze zwiększonym stężeniem cholesterolu LDL we krwi. Ta dieta jest niezbędna u wszystkich osób, u których występuje zwiększone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, a także u zmagających się z otyłością, czy nawagą oraz palaczy. Dash jest obowiązkowe dla seniorów. Pozwala im na zachowanie lepszego samopoczucia, a także wydłuża życie.

Rozpocznij dietę Dash natychmiast i ciesz się zdrowiem

Stosowanie diety Dash najlepiej rozpocząć od teraz. Dzięki niej zmniejsza się ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego. Ponadto poziom cholesterolu utrzymuje się w normie, gdyż maleje ryzyko zaburzeń lipidowych. Co więcej taka dieta jest polecana w profilaktyce cukrzycy typu 2. Zmniejsza się również ryzyko występowania chorób sercowo-naczyniowych. Utrzymanie prawidłowej sylwet jest łatwiejsze. Poprawia się samopoczucie, a dieta sprzyja także wydłużeniu życia.

Dieta Dash to idealny wybór dla wszystkich. Pamiętajcie jednak, że twórcy diety zalecają rezygnacje z alkoholu, czy palenia papierosów. Ponadto nie należy jadać produktów wysokoprzetworzonych, które dodatkowo są pełne barwników i konserwantów, a jednocześnie zawartość soli jest w nich spora. A przecież sol należy ograniczać, wszak podwyższa ona ciśnienie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here